free css templates
Mobirise

YAĞ FİLTRELERİ

Artan motor performansı ve aynı zamanda azalan yakıt tüketimi, motor yapımcılığı üzerine yüksek beklentiler getirmektedir. Sadece temiz yağ, motor performansının sürekli olmasını sağlayabilir. İşte bu MANN-FILTER’in tam verimliliğinin gerçekten kendini göstereceği yerdir. 
MANN-FILTER yağ filtreleri ile güvenli koruma
MANN-FILTER yağ filtreleri yağı güvenilir biçimde kirden ve toz, aşınmış metal, karbon artıkları, kurum parçacıkları gibi katı parçacıklardan arındırır. Bunlar motor yağı, hidrolik yağ ve dişli yağı için kullanılmaktadır.
Motor yağının fonksiyonları
• Yataklarda, yağlama boşluklarında ve hareketli parçalar arasında sürtünmeyi azaltır
• Isıyı dağıtır
• Motor bölümlerini temizler
• Korozyona karşı korur
Her zaman filtreyi değiştirmeye değer
Eğer yağ filtresi düzenli olarak değiştirilirse, sistemde sadece temiz yağ dolaşır. Bu, motor verimini dikkate değer biçimde artırır ve aşınmaya karşı güvenilir koruma sağlayabilir.
MANN-FILTER yağ filtreleri, yakıt tüketimi artışını ve ilişkili yüksek emisyonları güvenilir biçimde önler.
MANN-FILTER yağ filtresi şekilleri
Yağ filtrelerinin çeşitli alanlarda ve farklı gereksinimleri karşılamak zorunda olması nedeniyle çeşitli şekillerde olabilmektedirler:
• Yağ filtresi elemanları
• Vidalanarak takılan yağ filtreleri
• Şanzıman filtreleri gibi belirli uygulamalar için özel dizaynlar
Yağ filtresi elemanları
MANN-FILTER yağ filtresi elemanları ya kendi yuvalarına yerleştirilirler veya doğrudan motor yağı sirkülasyon sistemine entegredirler. Bu durumda sadece filtre elemanı değiştirildiği için çevreye özellikle saygılıdırlar. Gövde ve valfler motor bloku üzerindedirler. Gövde içine tam yerleşmesi, MANNFILTER yağ filtresi elemanlarının tamamen kaçak yapmaz olmasını sağlar.
MANN-FILTER EVOTOP®, metal içermediği için özellikle çevre dostudur. Tek bir malzemeden yapılmıştır ve bir ısıl işlem yapılarak atıldığında herhangi bir kül bırakmamaktadır.
EVOTOP®’un Avantajları:
• Daha az hammadde kullanımı
• Bakım sırasında daha az atık ile çevreye daha saygılı
• Atık giderme problemleri kolaylaştırılmıştır
Yağ filtresi elemanlarının versiyonları:
• Sac uç kapakları olan eleman
• Sac uç kapakları ve plastik merkezi boruya sahip eleman
• Plastik uç kapaklı eleman
• Plastik uç kapaklı ve plastik merkezi borulu eleman
Döndürülerek takılan yağ filtreleri
Vidalanarak takılan yağ filtreleri, gövde ve filtre elemanını içeren tek parça bir ünite oluşturmaktadırlar. Bakım sırasında tüm ünite değiştirilmektedir.
Aşağıda belirtilen parçalar entegre edilebilirler: Motor kapatıldığında filtre ve yağ kanallarının boş kalmamasını garanti eder ve motor çalıştırıldığında hazırda kullanılabilir yağ bulunmasını sağlar.
Baypas valfi: Motor soğuk çalıştırıldığında ve bir servis uzun süre geçirildiğinde eğer yağ filtresi çok kirli ise, yağ bulunmasını sağlar.
Ağzı açık anahtar aletleri döndürülerek takılan yağ filtresini çabucak ve etkin şekilde sökmenize ve takmanıza imkan verir.
Birinci akış filtresi
Birincil akış filtreleri sirkülasyon sistemi içine konmuşlardır, böylece temizlenmesi gereken yağ her devrede filtreden akmaktadır.
Birleşik birincil ve ikincil akış filtreleri
Yağın % 90- 95′i ana akış filtresinin yıldız şeklinde katlanmış filtresinden, % 5- 10′u baypas filtresinden veya yağ basıncı ile hareket ettirilen merkezkaçtan iletilir. Bu kesin, ince filtrelemeyi sağlar.
MANN-FILTER ikincil akış filtreleri
Dizel motorlarda kurum parçacıklarının yüksek konsantrasyonları, motor yağının kalitesini düşürürler.
Motor için tehlikeli
Yağ daha kirli hale geldikçe, viskozitesi artar ve daha az etkin hale gelir. Kirlenmiş yağlama yağı motorda aşınmayı artırarak kullanım ömrünü azaltır. Aşırı kullanılmış yağ yeterli yağlama sağlamayacağı için yataklara olan hasar önlenemez.
Yağlama yağında artmış kurum içeriği ile başa çıkmak ve aynı zamanda servis aralıklarını uzatmak için MANN-FILTER ikincil akış filtresini sunar.
Baypas sisteminde yağlama yağının, %5-10′u çok ince işlenmemiş pamuklu malzemeden veya kağıt malzemeden geçer veya çelikten ve/veya plastikten yapılmış bir rotora sahip, yağ basıncı ile hareket ettirilen merkezkaç ile filtrelenir. Böylece, yağ devresindeki kurumun miktarı azaltılır.
Merkezkaçın ölçüsüne, yağ basıncına ve viskoziteye bağlı olarak, 10.000 devirden daha fazla devirlere ulaşacaktır. Merkezkaç, yağın yaklaşık %10′unu işlemektedir. Yağlama yağından daha fazla yoğunluğa sahip olan tüm büyüklüklerdeki parçacıkları verimli biçimde ayırır. Bu demektir ki, milimetrenin binde birinden daha küçük kurum parçacıklarını yakalayabilir.

Mobirise

Kabin Filtreleri

Mobirise

Hava Filtreleri

Mobirise

Yakıt Filtreleri

Mobirise

Yağ Filtreleri

Adres

Sanayi Sitesi 11. Blok 46. Sokak No:1 Tuşba/VAN

İletişim

Tel :   +90432 - 223 67 67
          +90432 - 223 42 28
Fax : +90432 - 223 17 21
Email : tekin@tekin.com.tr